П`ятниця, 19.04.2024, 02:39
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Меню сайту
Категорії розділу
Політика [1]
Новини Росії [33]
Армія і Флот [2]
Наука і техніка [59]
Грандіозні події [4]
Думки експертів [7]
Статистика Росії [26]
Будівництво в Росії [17]
Нові виробництва Росії [61]
Фінансові новини, торгівля [20]
Агропромисловий комплекс [26]
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Пошук
Календар новин
«  Січень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Головна » 2017 » Січень » 17 » Томські вчені створили технологію здешевлення виробництва бензину
18:13
Томські вчені створили технологію здешевлення виробництва бензину
Творці морозостійкого автомобільного палива для Арктики з Томського політехнічного університету (ТПУ) розробили технологію отримання більш дешевого бензину, що в майбутньому дозволить економно витрачати нафтові запаси.

«Вченими ТПУ розроблені технології утилізації та переробки газових конденсатів і попутних нафтових газів (ПНГ) у високоякісний автомобільний бензин та інші цінні продукти. Використовуючи нанотехнології, політехніки знайшли спосіб не тільки вирішити актуальну для нафтогазової галузі проблему утилізації ПНГ, але і значно здешевити виробництво автомобільного бензину», — повідомили в прес-службі.

За словами керівника лабораторії «Переробка вуглеводневої сировини із застосуванням нанотехнологій» ТПУ Володимира Єрофєєва, якщо в нафті міститься максимум 10-15% прямогонной бензинової фракції, то в газовому конденсаті — до 80% і більше. «Наприклад, якщо ви хочете отримати 10 тис. тонн високооктанового бензину, вам необхідно буде переробити приблизно 100 тис. тонн нафти. У той час як газового конденсату для отримання такого ж обсягу продукції потрібно близько 15 тис. тонн, що дозволяє істотно економити на сировину», — привели в вузі слова вченого.

Крім того, не всі типи нафти, на відміну від газового конденсату, містять у великій кількості прямогонного бензинові фракції, придатні для одержання високоякісних бензинів класів «Євро 5» і «Євро-6». Однак газоконденсат і ПНГ важче переробляти, ніж нафта, оскільки молекули метану і етану, що входять до їх складу, хімічно інертні — практично ніяк не взаємодіють з іншими молекулами. Отже, їх важко на щось перетворити, тому попутний газ у більшості випадків спалюється.

У Томську знайшли спосіб, як вирішити цю проблему, використовуючи модифіковані наноструктуровані цеолітні каталізатори. У них мікропориста структура, діаметр кожної пори зіставимо з малими молекулами етану, пропану, бутану та іншими. «Всередині кожної мікропори розташовані суперкислотные активні центри.Потрапляючи в ці „вузькі“ мікропори, молекули найбільш хімічно інертних органічних сполук ізолюються і під впливом суперкислотных центрів набувають підвищену рухливість і реакційну здатність, що дозволяє значно легше і при менших енергетичних витратах піддавати їх різним хімічним перетворенням, утворюючи з їх допомогою різні цінні продукти», — пояснив учений.

Створені спеціальні каталітичні установки, переробні газоконденсат і ПНГ. Вони повністю автоматизовані і мобільні, їх можна використовувати прямо на родовищах. Ведеться їх апробація на томських родовищах. Раніше цей же колектив створив технологію одержання високооктанових морозостійких бензинів і дизельного палива, які здатні витримувати температури до мінус 80 градусів.
Категорія: Наука і техніка | Переглядів: 239 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
avatar